La Résistance!
Välkomna!

Detta är den officella sidan för NHL-laget La Resistance. Ett storsatsande lag med rötter hos GamereactorSE. Ta en titt och bli medlem i vårat forum vetja. Om du redan är medlem se till att logga in!


Join the forum, it's quick and easy

La Résistance!
Välkomna!

Detta är den officella sidan för NHL-laget La Resistance. Ett storsatsande lag med rötter hos GamereactorSE. Ta en titt och bli medlem i vårat forum vetja. Om du redan är medlem se till att logga in!
La Résistance!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Le resistance=Le Cheese?

Go down

Le resistance=Le Cheese? Empty Le resistance=Le Cheese?

Post  Gäst 10.02.09 11:37

Surfade runt lite på jobbet idag och hamnade på L7angels hemsida. Hittade där en ganska intressant spelrapport.

"Bara under gårdagen så fick vi uppleva hela spektrat av fuskare, och värst var det nog kvällens sista match. Laget vi mötte var ett gäng som tidigare spelat i GamereactorSE och nu bildat ett eget lag. Hela deras spel gick ut på att bara söka "buggmål", värst var nummer 44 som med en dåres envishet konstant sökte avslut på första stolpen. Tyvärr så orkade/kunde vi inte hålla honom därifrån och efter deras fjärde mål, på i princip lika många skott, så pallade jag inte mer utan lämnade matchen, sorry jimmi, Doffe och Jocke. Vet inte hur resten av matchen urartade, men förmodligen så fortsatte de/han att spela på samma sätt resten av matchen också, trots att det redan var avgjort, patetiskt."

Länk. http://www.l7angels.webb.se/

Visst kan man hålla med dom lite att det kan va lite trisst när det blir samma mål hela tiden men det är ju det man har backar till. Annars så kan man ju alltid köra med mänsklig målvakt, även fast det ibland resulterar i en del onödiga baklängesmål. Men det ger ju mer poäng iallafall om man vinner.

Jag hoppas bara på patchen snart. Då spelar det inte så stor roll för mig vilken typ av mål folk gör bara 99 glitchen försvinner. Inga kan göra cheese goals som CoG det är ett som är säkert

Gäst
Guest


Back to top Go down

Le resistance=Le Cheese? Empty Re: Le resistance=Le Cheese?

Post  Gäst 10.02.09 12:42

Att buggmålen söks hos oss är uppenbart. Men eftersom de är en del i spelet och eftersom alla använder det, måste även vi andra utnyttja det. Och det kvittar nog vad man säger för det kommer alltid att sökas upp oavsett vad folkt tycker och tänker. Men det jag har hört av de som lirade den matchen i vårt lag (var inte med själv). Var att vi bara gjorde ett sådant mål som L7 skriver om. Och du har helt rätt, vill dem inte ha såna mål emot sig, ställ in en målvakt. Svårare än så är det inte!

Nu säger jag inte att du går in och anklagar oss för något bara så du är med på noterna Wink

Men jag kan gå i god för hela laget när jag säger att ingen av oss använder 99-glitchen!

Gäst
Guest


Back to top Go down

Le resistance=Le Cheese? Empty Re: Le resistance=Le Cheese?

Post  lyttbacka 11.02.09 1:05

Jag var med i matchen och kan väl säga att det hela är draget till en helt sjuk nivå. Visserligen tänker jag inte hymla med att vi försöker oss på glitchmål. Vi ser det som en del av spelet och som sagt så är det fullt möjligt att försvara sig emot. Om man inte kan det så får man fan skylla sig själv. Mig veterligen så har även ni sagt något liknande? Tycker det är en helt okej policy...

Men om vi nu ska titta lite närmre på matchen så var i varje fall 4-5 mål klockrena krosspass och direktskott. Det om något är väl spelmål? Sen att vi gjorde någon välkänd glitchvariant kan jag väl också stå för. Men det är knappast som dem säger " åtta mer eller mindre likadana och inövade buggmål". Jag ser i varje fall inte krosspassar som buggmål...


Men jag kan väl säga som så här: Om ni är osäkra på spel, möt oss i varje fall i en match. Ni kommer se att vi spelar på precis samma sätt som alltid: som vi gjorde i Gamereactor på den tiden, spelar vi fortfarande. Skillnaden är väl att vi är lite mer samspelta då vi valt att satsa på en femma.

Det är ju trots allt matcher mot lag som er man ser mest fram emot...

Jag hoppas bara på patchen snart. Då spelar det inte så stor roll för mig vilken typ av mål folk gör bara 99 glitchen försvinner. Inga kan göra cheese goals som CoG det är ett som är säkert

Kan inte mer än hålla med. Förutom om det allra sista i stycket Smile
Viva La Resistance!
lyttbacka
lyttbacka
Admin

Namn : Urban Slobovich
Tröjnummer: : 44
Position: : Högerforward
Antal inlägg : 246
Age : 33

https://laresistance.swedishforum.net

Back to top Go down

Le resistance=Le Cheese? Empty Re: Le resistance=Le Cheese?

Post  Gäst 11.02.09 1:56

Reportanabuse wrote:Inga kan göra cheese goals som CoG det är ett som är säkert
Wink

Alltså, det här med glitchmål... Vad får man göra för typer av mål utan att det blir ett jävla liv egentligen!? Ska man uteslutande ta lite random-skott och hoppas på det bästa?? Förstår mkt väl att spelare tar skott i lägen där det är större chans att det blir mål. Det krävs också en hel del skicklighet för att ta sig till den typen av lägen. Det är ju heller inte bara att "vispa till" så sitter den, dom som är riktigt vassa målskyttar har sannolikt lagt massor av tid och träning på att bli bra på det. Sen så tkr jag personligen att i alla matcher som redan är avgjorda, borde lagen ta chansen att testa/träna på lite nya varianter. Nu spelar jag ju iofs uteslutande back, så min syn på saken kanske kanske får ett annat perspektiv...
Dom som kallar sidledspassen, s.k "cross-cheese" för glitchmål har jag ingen som helst förståelse för. Detta kräver att två forwards måste skapa ytor för att hitta varandra med en väl-timad passning i ett oftast mkt trängt läge, dvs att spelarna SJÄLVA måste skapa situationen. Vi backar har dessutom väldigt stora möjligheter att både täcka inspelet, och att tackla bort passningsmottagaren framför mål. Detta är något vi backar SJÄLVA måste utföra. För att kalla ngt för ett glitchmål så bör det väl i första hand vara SPELET som tillåter att det blir mål!? Dessutom så känns den här typen av mål som fullt realistiska i en riktig hockeymatch. Kan inte på ngt sätt se detta som en typ av glitchmål...

Sen har vi målet där målvakten lägger sig ner. Där kan även jag tycka att spelet är korkat programmerat. Men även där så ges det stora möjligheter för backarna att förhindra forwards från att överhuvudtaget komma så nära att målvakten lägger sig.

Den som jag personligen tycker är svårast att försvara sig mot är det där förbannade slagskottet i första krysset ur helt omänskliga vinklar. (har ni inte nån i Cog som är ruskigt vass på dom?) Wink Jobbar dock på en ny "försvarsformel" som ska bita även mot dessa. Smile

Tycker att den här diskussionen om vilka typer av mål man "får" göra har fått alldeles för stora proportioner.
Attribut-glitchen däremot, den är ju rena våldtäkten av spelet! Det borde sannerligen vara dessa lag som folk skulle gå till attack mot... Just my opinion. pirat

Gäst
Guest


Back to top Go down

Le resistance=Le Cheese? Empty Re: Le resistance=Le Cheese?

Post  Gäst 11.02.09 12:04

Ärligt så finns det en nivå som sträcker sig över glitchmålen. Och det är när man har rörelse, lämnar pucken och tar tillbaka pucken i motståndarnas zon. När man fullständigt kör över och helt enkelt spelar på inbyggd spelrutin. Svårt dock att alltid spela så bra då ett helt lag sällan spelas utan diverse svackor. Och om det är så att passningspelet och komunikationen tryter, ja då är det lätt att man gör allt i sin makt som individ att peta in en puck. Dvs för egen del, skott i första krysset. Glitchmålen komer trots allt till med det faktum att man verkligen inte vill förlora. Men som sagt, med ett bra försvar så vinner man allt.

Gäst
Guest


Back to top Go down

Le resistance=Le Cheese? Empty Re: Le resistance=Le Cheese?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum