La Résistance!
Välkomna!

Detta är den officella sidan för NHL-laget La Resistance. Ett storsatsande lag med rötter hos GamereactorSE. Ta en titt och bli medlem i vårat forum vetja. Om du redan är medlem se till att logga in!


Join the forum, it's quick and easy

La Résistance!
Välkomna!

Detta är den officella sidan för NHL-laget La Resistance. Ett storsatsande lag med rötter hos GamereactorSE. Ta en titt och bli medlem i vårat forum vetja. Om du redan är medlem se till att logga in!
La Résistance!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

The Big Red Machine

Go down

The Big Red Machine Empty The Big Red Machine

Post  Gäst 13.02.09 20:21

Intressantaste tråden enligt mig, även här väntar debutmatchen Wink

Gäst
Guest


Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  lyttbacka 14.02.09 1:23

Jaha, då var den första matchen avklarad. Visserligen körde vi på bara 3 och jag vet att vi inte ska möta 5-manna lag då. Men man måste ju ändå göra undantag för en sån här roligt match får man inte missa.

Vi spelade helt okej med tanke på hur disciplinerat och hemåtjobbande dem var. Mördarn lyckades med det första målet och vi tog ledningen. Dock kunde vi inte hålla denna utan det kvitterades i andra perioden. Matchen stod sedan och vägde men en liten fördel oss ändå måste jag säga (Två ramträffar varav en på insidan).

Matchen gick till förlängning där tyvärr Frost kunde avgöra till vårat stora förtret. Men men, rolig match om inte annat. Även om vi nästa gång skall komma med full uppsättning och knäcka er. Wink
lyttbacka
lyttbacka
Admin

Namn : Urban Slobovich
Tröjnummer: : 44
Position: : Högerforward
Antal inlägg : 246
Age : 33

https://laresistance.swedishforum.net

Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  Gäst 14.02.09 17:47

Hmm verkar inte komma någon rapport från någon annan så antar väl att jag får trycka in en...

Mötet ägde rum för drygt en timme sedan och dessa var lineupsen:
GRS:
CPU (LW ) Vanguard (C) Frostbite (RW)
Kingen (LD) Robban (RD)

LeR:
Bait (LW) Calbrant (C) Lyttbacka (RW)
CPU (LD) Bonie (RD)

Första perioden blev tajt och en defensiv tillställning mellan bägge lagen. Och den slutade även 0-0.

Den andra perioden blev det dock mer tryck från GRS till en början med tanke på att de då fick ett powerplay, men vi lyckades att undvika att få ett mål i baken. Och allt eftersom började det släppa för oss i LeR. Även två mål kom i denna period. Det första tillkom efter att Robban petade in en passning från mig i eget mål. Tvåan kom genom att Lytt snurrade runt i zonen som han brukar och satte den i första krysset (efter ett okänt antal försök;)). Efter detta gick matchen vidare och Lytt satte ytterligare två mål. Och säkrade en seger för bortalaget.

Så efter denna match kvitterade farmarlaget till 1-1 i matcher Wink

Gäst
Guest


Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  Gäst 17.02.09 2:46

Match 1 = Ler 1 - 2 GRS

LeR 1
(VF) Ghamari (C) Carlbrant (HF) Lyttbacka
(LB) CPU (HB) Snellhest

GRS 2
(VF) Vajb (C) Moonfare (HF) Benhard
(LB) Helge (HB) CPU

matchen var bra defensivt spel av GRS som vanligt och benhård satt ett bra skott i första stolpen lite lång tutifrån men målisen skymd. 1-0 GRS. sen kvitterade lytt på sitt sätt ungefär som benhard fast lite närmare mål. 2-1 till GRS gjordes av benhard igen. jag hade 2 alternativ att ta. ta bort vajb på borte stolpen eller gå på benhard. valde vajb. valde fel de gjorde mål. vi kom aldrig igång riktigt. dels spelade GRS bra defensivt dels körde vi huvve iväggen. och att carlbrant tappa i första perioden gjorde det inte lättare. bra match var det iaf.

Match 2 = LeR 2- 0 GRS

Ler 2
(VF) Ghamari (C) Carlbrant (HF) CPU
(LB) CPU (HB) Snellhest

GRS 0
(VF) Vajb (C) Moonfare (HF) Benhard
(LB) Helge (HB) Robban

direkt efter match 2 fick vi rematch. dock hade lytt dragit och hade det varit annat lag hade vi nog inte mött dem om de var 5. Revanch sugen var man och alltid bra matcher med GRS. Vi fick igång passningspelet mycket bättre och det var ett klapp klapp spel som bäddade för 1-0 gjord av Snellhest. kom från utvisningsbåset och körde lite HF en kort stund. Innan 1-0 så hade GRS en kanon av Vajb i bortre krysset. dock träffa den i kryssribban. bara nån minut efter hade benhard en pass från vajb som även han lyckades med att träffa stolpen. 2-0 gjordes av Ghamari i tredje perioden. halv fri och up i krysset med pucken. tycker även i denna match GRS spelade bra bakåt dock så hade vi lite mer tur och spelade lite vassar med.

väl mött nästa gång 5vs5 Very Happy

Gäst
Guest


Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  lyttbacka 17.02.09 8:39

Bra jobbat att ni tog revansch!
lyttbacka
lyttbacka
Admin

Namn : Urban Slobovich
Tröjnummer: : 44
Position: : Högerforward
Antal inlägg : 246
Age : 33

https://laresistance.swedishforum.net

Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  lyttbacka 06.03.09 20:07

Vi mötte nyss GR i ännu en match och jag måste säga att jag är imponerad över deras spel. Bra tempo och passningspel, kanske lite för få avslut. De gjorde hur som helst matchen väldigt svår för oss även om jag tror vi led lite pågrund utav att vi hade bara en back. Många hade en tendens att backa hem lite extra, vilket i och för sig är fullt korrekt men ändock blir det lite lidande i uppspelsfasen.

Men vi vann hur som helst med 1 - 0 efter att ha genomfört ett bländande spel uppe i offensiv zon vilket avslutas med en pass från carlbrant till mig som kunde sprätta upp pucken.
lyttbacka
lyttbacka
Admin

Namn : Urban Slobovich
Tröjnummer: : 44
Position: : Högerforward
Antal inlägg : 246
Age : 33

https://laresistance.swedishforum.net

Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  lyttbacka 20.09.09 14:07

Då var debutmatcherna avklarade i NHL10 och vi gick därifrån med två raka vinster. Dock kunde jag aldrig spela klart den andre på grund av massivt lagg så nöjer mig med att skriva om första.

Laguppställning för vår det:
Jonas326 (C) 1 mål
Franzis SWE (LW)
Lyttbacka (RW)
Frex85 (RD)
Touring (LD)

Måste säga att vi gör en av de bättre matcherna i detta spelet och äger matchen fullständigt (utan att på nåt sätt försöka låta spydig). Vi kontrollerar pucken i deras zon och förvaltar den väl och skapade gång på gång lägen trots ett gediget försvarsarbete av ryssarna. Siffrorna stämnde inte alls överens med antalet chanser och det överensstämnde inte med matchbilden heller. Tyckte vi lyckades stressa upp dem bra och de tog lite utvisningar som vi tillslut uttnyttjade genom en sidledspass från mig till Jonas

En kul match helt enkelt som vi defintivt gjorde bra, i synnerhet defensivt då dem inte mäktade med mer än 3 skott på hela matchen.

Den andra matchen var vad jag förstod jämnare.
lyttbacka
lyttbacka
Admin

Namn : Urban Slobovich
Tröjnummer: : 44
Position: : Högerforward
Antal inlägg : 246
Age : 33

https://laresistance.swedishforum.net

Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  Gäst 21.09.09 20:35

Ett nytt möte mellan BRM och LeR ägde nyss rum. Och med facit i hand vann LeR rätt stort, och enligt mig var det rätt så rättvist eftersom vi förde matchen nästan hela tiden, förutom i tredje perioden när BRM stack upp och tog över matchen. Men ett mycket effektivt powerplay var det som gjorde att Resistance lyckades vinna. Fyra av fem mål gjorde i den spelsekvensen. Snabba passningar och ett bra utnyttjande av datacentern fixade till det första målet som kom i spel fem mot tre. Där Lytt kallar åt sig pucken när han står helt ren framför målet, och enkelt vispar in den. Sedan efter att ha jobbat fram ytterligare en utvisning, lyckas Lytt få in pucken till Mördaren som på något konstigt sätt, sätter pucken ovanför Carlbrant (fråga mig inte hur men). Ett nytt PP vankas och och LeRs yttterforwards fortsätter att spinna loss och snurra bort sina backar. Lytt når in till Mördaren som iskallt väntar upp målvakten och sätter pucken i den vänstra sidan utav målet. Efter att ha fått ytterligare ett numerärt överläge, så ställs Ppt upp på backarna. Crosspass till Bait som tar ett skott. Lytt är givetvis på och styr den, pucken dallrar på mållinjen innan CPUn kommer och stöter in pucken. Femman kommer sen när Lytt lurar ner målvakten, och lägger upp den i nättaket (hade inte koll på pucken då, så såg inte sekvensen). I tredje lirar BRM bättre och lyckas få till ett 2-1 läge där även ett one-timer mål tillkommer genom att Snell sätter de pass som han fick utav av Vajb.

Line-ups:
LeR
Bonie (RD) Bait (LD)
Lyttbacka (LW) CPU (C) Mördaren (RW)

BRM
Carlbrant (G)
KingAce (RD) Heinz (LD)
Snell(RW) Benhård (C) Vajb (LW)

Skott:12 - 18
Tek: 12-11
Tid: 5.08-5-52
Um:10-0
PP:0/0 - 4/4

(11:39) PPG Lyttbacka (CPU,Bonie)
(12:21) PPG Mördaren (Lyttbacka, CPU)
(22:33) PPG Mördaren (Lyttbacka)
(26.42) PPG CPU (Lyttbacka, Bait)
(34:22) Lyttbacka (Bonie)
(45:30) Snell (Vajb,Benhård)

Gäst
Guest


Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  Gäst 29.10.09 23:56

Viktig match nyss gubbar, mycket bra att nolla dem. Mycket bra försvarsspel! Credits till Beathead i målet med Very Happy

Gäst
Guest


Back to top Go down

The Big Red Machine Empty Re: The Big Red Machine

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum